هاینکست هاینکست ٬ همیار کسب و کار در مسیر تکنولوژی
HINEXT
Branding & programming company

افیلیت مارکتینگ چیست؟ + روش های کسب درآمد

پونه قربانی ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ ۱۲:۵۸

افیلیت مارکتینگ چیست؟

افیلیت مارکتینگ از سال ۱۹۹۴ بوجود آمد و شرکت های کوچک و بزرگی از آن برای معرفی محصولات خود استفاده می کنند.  سایت معروف Amazon  نخستین وب سایت در جهان بود که این سیستم را ارائه کرد و نتیجه این کار این بود که نام خودش را به گوش جهانیان رسانده و چندین هزار تبلیغ کننده را برای به فروش رساندن محصولاتش استخدام کرد و در قبال پورسانت های ناچیزی که پرداخت می شد ، رشد فروش اش را به چندین برابر رساند .

بازاریابی پورسانتی یا افیلیت مارکتینگ یکی از انواع بازاریابی است که به فردی اشاره دارد که محصول یا خدمات فرد دیگر را معرفی و در ازای این معرفی، مبلغی تحت عنوان پورسانت یا کمیسیون دریافت می‌نماید. در واقع نوعی از بازاریابی‌ است که شخص سومی به عنوان همکار در فروش وارد عمل می‌شود. نمایش‌دهنده‌ها می توانند صاحبان وب‌سایت‌ها ، کانال های تلگرامی، صفحات پرمخاطب در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام باشند که با تبلیغ و یا معرفی کالاهای تبلیغ دهنده، مخاطبان خود را به فروشگاه مورد نظر فرستاده و در ازای فروش کالا، از آن فروشگاه یا شرکت کمیسیون دریافت می‌کنید.

بازاریابی پورسانتی نه خطرناک است و نه غیرقانونی. این روش تنها به دنبال جذب مشتری برای یک فروشنده است

affiliate-marketing

 

 

 

مزیت Affiliate Marketing :

مزیت افیلیت مارکتینگ برای کسانی که با آن کار می کنند، اعم از فروشنده محصول و ناشران، داشتن ساعات کاری منعطف و همچنین هزینه پایین برای شروع کار است.  مزیت عمده این روش برای ناشران است که محصولات را بدون نیاز به تولید یا انبارداری یا پشتیبانی محصول به فروش می رسانند.

مزیت دیگر این است که اگر محصولی انتخاب کرده اید یا برای فروش به شما ارائه داده شده، فروش نرفت شما ضرر نمی کنید و می توانید لینک آن محصول را با محصول یا سرویس دیگری جایگزین کنید.

 

business-marketing

 

انواع سیستم­‌های افیلیت مارکتینگ

1) پرداخت به ازای سرنخ

در این مدل، بسته به نوع برنامه، معرف ها زمانی درآمد کسب می‌کنند که بازدیدکننده ای را به سایت فروشنده بفرستند و آن بازدیدکننده در وبسایت فروشنده ثبت نام کند (فرمی را پر کند). این نوع از افیلیت مارکتینگ، به منظور جذب آدرس ایمیل برای ایمیل مارکتینگ استفاده می‌شود . این راه ارتباطی به شما این امکان را می‌دهد که طی تماس های بعدی، نام برند خود را به مخاطب یادآوری کنید. همچنین می‌توانید پیشنهادهایی خاص را به او ارسال کنید.

 

2) پرداخت به ازای کلیک

در این مدل، معرف ها به ازای هر بازدیدکننده‌ای که به سایت فروشنده می­‌فرستند، پول می‌گیرند. چه این بازدیدکننده خرید بکند، چه نکند.

نمونه بسیار رایج از این مدل، آژانس های تبلیغاتی داخلی مثل صباویژن و ای‌نتورک هستند. در این سرویس‌ها شما یک بنر تبلیغاتی از سایت تان را تهیه کرده و در اختیار این آژانس ها قرار می‌دهید. وظیفه اصلی آن‌ها پخش این بنر در سایت های دیگر است. هر زمان که مخاطب یکی از این سایت ها، روی تبلیغ شما کلیک کند، مبلغی از حساب اعتباری شما کسر شده و به حساب این سایت اضافه می‌شود.

نمونه خارجی این سرویس، تبلیغات گوگل ادوردز است. در این روش، شما کلیدواژه هایی را برای سایت تان انتخاب می‌کنید و از گوگل می‌خواهید که در زمان جستجوی کاربران، آدرس سایت شما را به آن‌ها نمایش دهد. احتمالا کلمه Ad را کنار بعضی از نتایج جستجوی گوگل دیده باشید

 

3) پرداخت به ازای فروش

در این نوع، درصدی از کل فروش به سایت معرف داده می‌شود. میزان پورسانت، بستگی به نوع محصولات و برنامه مشارکتی دارد. به این نوع برنامه ها، Pay Per Sale نیز گفته می‌شود.  برای فروشنده، این نوع سیستم افیلیت بسیار مناسب است. سایت فروشنده هیچ هزینه‌ای نمی‌کند مگر زمانی که فروشی انجام شود. بنابراین این نوع سیستم، به کار گیری رایگان سایت معرف است. سایت شما کاملا رایگان تبلیغ خواهد شد و شما بابت این تبلیغ هیچ هزینه ای پرداخت نمی‌کنید. اگر این تبلیغ منجر به فروش شود، در این حالت است که شما پورسانت را به سایت معرف می‌پردازید. این روش برای سایت معرف هم بسیار مناسب است و درآمد عالی‌ای برای معرف خواهد داشت.

ممکنه این سوال برای شما پیش بیاید که اگر بازدیدکننده از طریق تبلیغ من وارد سایتی شود اما در ان زمان خریدی انجام ندهد اما بعدها همان بازدید کننده مجددا با وارد شدن به سایت اقدام به خرید بکند اینگونه مبلغی به من تعلق میگیرد ؟

بله در این مواقع نیز چون کوکی های موجود در سایت اطلاعات این فرایند را ثبت کرده اند باز هم مبلغی به ناشر های افیلیت در نظر گرفته خواهد شد.

کوکی چیست؟

کوکی ها به عنوان وسیله ای برای شناسایی یک کاربر عمل می کنند هنگامی که یک کاربر از یک وبسایت بازدید می کند،آن وبسایت بر روی رایانه های کاربران کوکی را دخیره می کند تا در مراجعه ی بعدی از این اطلاعات استفاده شود.

 

 

make-money

 

خبر خوبی که وجود دارد این است که سایت های معروف ایرانی از قبیل دیجی کالا نیز از این روش استفاده می کنند و اگر شما دارای سایت یا شبکه اجتماعی قدرتمندی از نظر مخاطبان هستید، میتوانید با عضویت در آن و فروش کالا به ازای هر خرید مبلغی دریافت کنید.

 


آخرین نظرات
بلک پنتر ۳۰ شهریور ۱۳۹۸
خیلی خیلی ممنونم که به کامنت من توجه کردید و درباره افیلیت مارکتینگ مطلب نوشتید
علی ۳۱ شهریور ۱۳۹۸
با سلام اول ممنون از مطلب خوبتون من یک سوال داشتم اگر کاربری از طریق من بره به اون سایت از این به بعد همه خرید هاش برای من سود داره؟
پونه قربانی ۳۱ شهریور ۱۳۹۸
سلام خواهش میکنم اگر شما از طریق پرداخت به ازای فروش اقدام به افیلیت مارکتینگ کردید ، خیر فقط بابت کالا یا محصولاتی که منتشر کرده اید پورسانت دریافت خواهید کرد.
علی ۳۱ شهریور ۱۳۹۸
ممنونم از پاسخگویی یعنی هر دفعه که خرید انجام بشه این درصد داده می شه؟
پونه قربانی ۳۱ شهریور ۱۳۹۸
بستگی به فروشنده ای که شما با آن همکاری می کنید دارد مثلا بعضی با هر خرید توسط کاربر پورسانتی را به شما تعلق می دهندو بعضی تکرار خرید توسط یک کاربر فقط یکبار پورسانت به شما تعلق می دهند
سارا فتوحی ۳۱ شهریور ۱۳۹۸
خیلی جالب بود من اولین بار بود خوندم
رضا ۳۱ شهریور ۱۳۹۸
خیلی مقاله کاملی بود ممنون
سینا ۳۱ شهریور ۱۳۹۸
به طور میانگین اگه یه اینستاگرام با ۱۰ هزار تا فالوور داشته باشم چقدر می تونم در آمد داشته باشم؟
فاطمه ۳۱ شهریور ۱۳۹۸
مطلب جالب و خوبى بود ولى بايد راهكارى هم به ما پيشنهاد بدين كه بتونيم يه شبكه اجتماعى خوبى داشته باشيم ????
جواد ۰۱ مهر ۱۳۹۸
من خیلی دنبال همچنین مقاله ای بودم که به صورت خلاصه و صریح این مطلب رو بیان کنه که بالاخره پیداش کردم. خیلی ممنون
سینا ۰۲ مهر ۱۳۹۸
خیلی مطلب جالب و بروزی بود لطفا بیشتر از این مطالب بزارید عالییی
پونه قربانی ۰۲ مهر ۱۳۹۸
سلام خانم فاطمه ممنون از نظر شما... منظورتون از شبکه اجتماعی خوب چیه؟؟ :)
بابك ۰۳ مهر ۱۳۹۸
بنر هاى تبليغاتى خيلى خوب و موثر هستند ????????
لاله ۰۸ مهر ۱۳۹۸
ممنونم از مطلب
پونه قربانی ۱۱ مهر ۱۳۹۸
بله 100% در واقع باعث دیده شدن و اشنا شدن مردم با چیزی که تبلیغ میکنید هست
فرناز ۱۵ مهر ۱۳۹۸
سلام، گروهی برای تبادل ایده در رابطه با افیلیت مارکتینگ سراغ دارید؟
پونه قربانی ۱۶ مهر ۱۳۹۸
سلام اگه منظورتون گروه تلگرامیه ،نه متاسفانه