هاینکست هاینکست ٬ همیار کسب و کار در مسیر تکنولوژی
HINEXT
Branding & programming company

اینفلوئنسر مارکتینگ خوب یا بد؟؟

پونه قربانی ۰۲ مهر ۱۳۹۸ ۰۳:۱۹

 

 

influencer

 

اینفلوئنسر چه کسی است؟

اینفلوئنسر ( Influencer ) به افراد شناخته شده و تاثیر گذار درحوزه شبکه های اجتماعی گفته میشود، اگر در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام فعالیت می‌کنید، صفحاتی را دیده‌اید که دنبال‌کنندگان آنها زیاد است. دلیل زیاد بودن آن شهرت صاحب صفحه یا محتوای ارزشمند یا سرگرم‌کننده‌ای است که برای کاربران منتشر می‌کنند. به افرادی که در شبکه‌های اجتماعی محتوای مفید یا سرگرم‌کننده برای کاربران منتشر می‌کنند و دنبال‌کنندگان زیادی دارند  و هر روز نیز جذب می کنند، اینفلوئنسر یا افراد تاثیرگذار گفته می‌شود

اینفلوئنسر ها به دو دسته ماکرو اینفلوئنسرها و میکرو اینفلوئنسرها  تقسیم میشوند که دسته بندی آن ها به میزان و تعداد تاثیرگذاری شان بر روی  افراد است. ماکرو اینفلوئنسرها به کسانی گفته میشود که حدودا بالاتر از 500 هزار نفر دنبال کننده یا فالوور دارند و میکرو اینفلوئنسرها به کسانی می گویند که بین 10 تا 500 هزار نفر دنبال کننده داشته باشند.

 

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست ؟

اگر خیلی ساده بخواهم توضیح بدهم مارکتینگی که از طریق اینفلوئنسر ها انجام بشود اینفلوئنسر مارکتینگ نام برده میشود در واقع وقتی ‌که کسب ‌و کارها استراتژی بازاریابی آنلاین شان را با کمک افراد تأثیرگذار اجرا‌ کنند، از روش اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده کرده اند.

 در این شیوه اینفلوئنسرها با ساختن یک ویدیو تبلیغاتی و انتشار آن در شبکه های اجتماعی مخاطبان زیادی را برای محصول تبلیغ شده جذب میکنند. نکته مهم تر این شیوه این است که مخاطبان زمانی که از ویدیو ها خوششان بیاید آن را با دوستانشان به اشتراک میگذارند و همین اشتراک گذاری باعث میشود شیوه مارکتینگ دهان به دهان به شیوه نوین امروز، بر بستر شبکه های اجتماعی شکل بگیرد.

 

اینفلوئنسر-مارکتینگ

 

انواع اینفلوئنسر در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام

 

اینفلوئنسرها در ایران و جهان انواع مختلفی دارند و هر یک از آنها به روش‌های مختلفی مشهور شده‌اند. مشهور بودن در شبکه‌های اجتماعی با یک فاکتور اصلی مشخص می‌شود و آن فاکتور، تعداد دنبال‌کنندگان یک صفحه است. هرچقدر تعداد فالورهای یک اینفلوئنسر بیشتر باشد، آن فرد معروف‌تر است و البته برقراری ارتباط با آن فرد مشکل‌تر است!

از انواع اینفلوئنسرها را میتوان به

  • سلبریتی ها و افراد مشهور
  • افراد فعال در زمینه مدلینگ
  • متخصصان فعال در شبکه اجتماعی
  • افراد ثروتمند
  • و... اشاره کرد

البته نکته ای که در اینجا وجود دارد این است که اینفلوئنسرها با سلبریتی ها ( بازیگرها، خواننده ها و یا ورزشکارها ) متفاوت هستند و تفاوتشان در این است که سلبریتی ها خارج از فضای مجازی هم شناخته شده هستند ولی اینفلوئنسرها بیشتر در فضای مجازی شناخته شده هستند.

 

اینفلوئنسر مارکتینگ چگونه به کسب ‌و کار شما کمک می کند؟

میزان کمکی که یک اینفلوئنسر می تواند به کسب و کار شما کند، به نوع روابط حرفه‌ ای بین شما بستگی دارد. اگر طبق یک رویکرد ارگانیک با شخص اینفلوئنسر رابطه برقرار کنید، طبیعتاً کمک کمتری هم دریافت خواهید کرد، تا این که برای برگزاری یک کمپین متمایز به آن ها پول پرداخت کنید. البته هزینه ‌ی این دو حالت هم با هم متفاوت است. در زیر به بعضی از روش ‌های معمول استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ اشاره شده:

  • اینفلوئنسر در یکی از پست ‌های وبلاگش به معرفی محصول شما میپردازه.
  • اینفلوئنسر تبلیغات برند شما رو در حساب‌ های شبکه ‌های اجتماعیش به اشتراک میذاره.
  • اینفلوئنسر به شما اجازه میده به وب ‌سایتش دسترسی داشته باشید و یک پست مهمان منتشر کنید.

 

کسب ‌و کار-اینفلوئنسر-مارکتینگ

 

نتیجه گیری...

استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ برای معرفی کسب‌وکارها یکی از روش‌های متداول است که نرخ تبدیل بالایی دارد. این روش معمولاً با بودجه تمامی کسب‌وکارها سازگار است؛ مثلاً اگر یک کسب‌وکار کوچک داشته باشید می‌توانید از اینفلوئنسرهایی با تعداد مخاطبان کمتر استفاده کنید یا اگر یک کسب‌وکار بزرگ‌تر دارید، می‌توانید از اینفلوئنسرهای پرمخاطب بهره ببرید. آیا شما برای کسب‌وکارتان از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده می‌کنید؟ 


آخرین نظرات
اراد ۰۳ مهر ۱۳۹۸
خيلي مطلب جالب و تاثير گزاري بود