هاینکست هاینکست ٬ همیار کسب و کار در مسیر تکنولوژی
HINEXT
Branding & programming company

تبلیغ سودآور با گوگل ادز

پونه قربانی ۱۱ مهر ۱۳۹۸ ۰۱:۵۹

گوگل ادز نسخه جدید گوگل ادوردزه! 

تبلیغات گوگل

امروزه تبلیغات انلاین گوگل مهم ترین نوع از تبلیغات است زیرا روزانه در حدود 100 میلیون نفر به جستجو در گوگل پرداخته و همچنین میتواند نقش مهمی را در دریافت رتبه در صفحه اول گوگل برای شما ایجاد کند.

بعضی افراد پیش خودشان فکر می کنند تنها با داشتن یک اکانت گوگل می توانند از گوگل ادز یا ادوردز استفاده کنند و به قول خودشون بازاریابی اینترنتی یا تبلیغات اینترنتی داشته باشند اما باید بگویم که متاسفانه به این سادگی نیست

 

اصلا گوگل ادوردز چیه؟

ادوردز، پلتفرم تبلیغاتی گوگل میباشد و به دلیل اینکه شما را در برابر مشتریان بالقوه قرار دهد ساخته شده است و با استفاده ازآن شما میتوانید کلمات مرتبط به محصول یا سرویس خود را شناسایی کنید سپس زمانی که شخصی این عبارت یا کلمات مشابه را جستجو نماید ادوردز تبلیغ شما را در صفحه اول گوگل نمایش خواهد داد و اینگونه شما می توانید تبلیغاتی برای کسب و کار خود ایجاد کنید.

در واقع تبلیغ کنندگان می توانند بر روی کلیدواژه های خاص سرمایه گذاری کنند تا تبلیغات آن ها در نتایج جستجو دیده شود . روال کار گوگل ادوردز اینگونه است که پرداخت هزینه در اکانت گوگل ادوردز تنها زمانی اتفاق می افتد که  مشتری بر روی تبلیغ کلیک کرده و وارد سایت شود.

 

 

چرا باید از گوگل ادز استفاده کنیم

هزینه کمتر نسبت به روش‌هایی پرطرفدار مانند تبلیغات بنری
ظاهر شدن در صفحه اول گوگل  در زمان کوتاه
هدفمندی بسیار بالای تبلیغات
توانایی کنترل بر روی بودجه
نمایش وضعیت  و مدیریت کاربرانی که ازاین طریق وارد سایت شما شده اند
بدست اوردن  تعداد جستجوی هر کلیدواژه در موضوعات مختلف

 

کمپین (Campaign):

کمپین ها، زیر مجموعه حساب کاربری هستند. کمپین دسته کلی از یک کالا یا خدمات می باشد. شما می توانید با معرفی چند کمپین دسته بندی مناسبی از محصولات یا خدمات خود داشته باشید. به این وسیله می توانید حساب کاربری خود را به طور بهینه، مدیریت کنید.

 

 کلمات کلیدی مناسب (Keywords):

بعد از عضویت و ساخت اکانت گوگل ادز ، شما باید یک کمپین برای کلمات کلیدی مرتبط با سایت خود ایجاد کنید. با معرفی انواع کلمات کلیدی  (keywords) مناسب می توانید آگهی خود را هدفمندتر کنید. به اینصورت که با در نظر گرفتن عملکرد کلمات کلیدی، دقیقا مشتریان بالقوه خود را جذب کنید، در واقع اگرکاربری نمی خواهد از محصولات و خدمات شما استفاده کند، وارد سایت نشود تا به دلیل کلیک بر روی تبلیغتان، شما هزینه اضافه ای پرداخت کنید که برایتان سودآور نباشد. هدف این است که تبلیغات گوگلی برای کاربرانی که مشتری ما نخواهند شد و در عین صرف هزینه سودی بهمراه ندارند نمایش داده نشود.

 

 

جایگاه من در گوگل ادز چگونه مشخص میشود؟

گوگل ادز با برگزاری مزایده تعیین می کند که هر جایگاه تبلیغاتی مختص چه سایتی است. به طور کلی با جستجوی هر کلمه کلیدی مزایده خاصی برگزار می شود. کسانی که خواستار تبلیغ بر اساس یک کلمه کلیدی مشترک هستند، هزینه مورد نظر خود را به گوگل اعلام می کنند. سپس کسی که بیشترین امتیاز را از دید گوگل داشته باشد، جایگاه شماره یک یا بالاترین نتیجه را برای نمایش تبلیغ خودش به دست می آورد.

 

هزینه تبلیغ در گوگل ادز چگونه است؟

اولین کاری که باید انجام دهید تعیین بودجه ی روزانه ی مدنظرتان است. این بودجه مقدار هزینه ای است که حاضرید برای کاربرانی در طول روز بر روی تبلیغ شما کلیک می کنند، بپردازید.

نکته ای که در اینجا وجود دارد بودجه روزانه شما ارتباط مستقیمی با هزینه ای که برای انتخاب کلمه کلیدی موردنظرتان کرده اید، دارد. باید با توجه به مقدار هزینه ای که برای کلمه کلیدی می پردازید بودجه روزانه خود را تعیین کنید.

سپس باید بهترین استراتژی را در کمپین تبلیغاتی خود انتخاب کنید!

استراتژی‌های متفاوتی (bid strategy) برای شرکت در مزایده این تبلیغات وجود دارد که هر کدام از این استراتژی‌ها برای کمپین به خصوصی، مناسب است.

استراتژی قیمت گذاری در تبلیغات گوگل به صورت Automated Bidding و Manual Bidding است که در Automated Bidding گوگل از طریق محاسبات پیچیده بر روی کلمه کلیدی پیشنهادی شما و بودجه تان ، اکانت شما را مدیریت می کند.

اما در Manual Bidding کنترل کامل بر روی پیشنهادها و بودجه، توسط خود شما صورت می گیرد در واقع  افزایش یا کاهش قیمت بر اساس عملکرد کلمات کلیدی یا موقعیت تبلیغ  تان، توسط خودتان تغییر میکند . هر کدوم ازاین دو استراتژی هم زیرشاخه هایی دارند، حالا شما با توجه به تمرکزتان بر روی هدفی که دارید (افزایش نرخ کلیک سایت، افزایش تاثیرگذاری، افزایش نرخ تبدیل در تبلیغات یا افزایش نرخ دیده شدن تبلیغات ) میتوانید استراتژی خود را انتخاب کنید.

enlightened   

لازم به ذکر است که برای شارژ کردن اکانت گوگل ادوردز، شما  باید دارای یک کارت اعتباری بین المللی باشید. در صورت نداشتن میتوانید از کارت های فیزیکی موجود در سایت های معتبر مانند افراک و .. استفاده کرده و حساب خود را شارژ نمایید.

 


آخرین نظرات
Amir ۱۱ مهر ۱۳۹۸
به نظرم اگه آدرس سايت ثبت نام ادز مى زاشتين خوب بود همچنين چند تا سايتى كه كارت اعتبارى مى دن ????????
پونه قربانی ۱۱ مهر ۱۳۹۸
ممنون از اینکه وقت گذاشتین باشه قرار میدم
پونه قربانی ۱۱ مهر ۱۳۹۸
ممنون از اینکه وقت گذاشتین باشه قرار میدم
الناز ۱۶ مهر ۱۳۹۸
خیلی ممنون از مطلبتون اگه میشه عضویت در گوگل ادز رو هم بگین چه جوریه؟